Nietmachine (juli 2011)

Nietmachine.

Er zijn bij het CBB precies twee mensen die nu beginnen te lachen en feitelijk is het jammer dat de redacteuren van dit blad het principe handhaven dat er geen namen of anders fictieve namen worden gebruikt. Voor dit artikel noem ik ze Mieke en Veronique en ik heb ze beloofd het onderstaande verhaal niet verder te vertellen.

Het was een mooie woensdagmiddag en Mieke en Veronique waren beide bezig een flyer met bijgaand schrijven aan elkaar te nieten toen, u raad het al, de nietmachine leeg was. Kennelijk was het een apparaat dat beiden niet veel hadden gebruikt want er ontstond een hele discussie hoe dit ding bij te vullen.

De slede eruit krijgen lukte nog wel maar waar moesten de nieuwe nieten erin en hoe spande je de veer? Ik kwam kennelijk op het juiste moment binnen want het probleem werd mij meteen voorgeschoteld. Rustig legde ik de nietjes met de punt naar beneden in de sleuf die daarvoor bedoeld was en schoof vervolgens met een klik de slede weer terug op zijn plaats`; niets veer aanspannen. Met een brede glimlach omdat de operatie goed was geslaagd en ik moest ook lachen om de beide verbaasde gezichten.

Wat ik hiermee eigenlijk wil aantonen, is dat het CBB niet zonder zijn vrijwilligers kan. Een grote groep mensen die in hun vrije tijd gaan zitten nieten, vouwen en in enveloppen steken. Kortweg onbetaalbaar. En zij doen het met veel plezier.

Rolf Th.J. van der Geest Ervaringsdeskundige.

© Copyright Cliënten Belangen Blad juli 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *