Ik doe je een proces aan (oktober 2011)

Ik doe je een proces aan.

Kwaad was ik over de wijze waarop ik hier behandeld werd. Wie ze ook stuurden, wie er ook met mij kwam praten het ging telkens maar over een zaak namelijk een nieuwe opname die volgens de geleerden noodzakelijk was. Kijk, dat er iets mis was met mij dat snapte ik zelf ook nog wel want iedere vijf minuten had ik al wel iemand die ik een proces had aangedaan.

Voor de zoveelste keer vroeg ik maar weer eens om medicatie. Dat was immers wat ik vergeten was dus als je dat weer inneemt, komt alles weer goed. Althans dat dacht ik. Medicatie voorschrijven en uitdelen is echter aan regels gebonden en ondanks mijn vele verzoeken, kreeg ik niks en dit resulteerde weer in het proces dat ik de behandelaar wilde aandoen.

Mijn beste vriend Wilfred had me naar deze waardeloze crisisdienst gebracht na afloop van een concert. Ik was in de war, had onderweg bij de Polderbaan een vliegtuig zien landen met Maria Callas erin of was het een toestel met een gelijkluidende naam geweest? Ik weet me nog te herinneren dat ik die ochtend voor het concert een cd had gedraaid met muziek van Callas maar verder dan dat ging mijn associatie niet.

Tijdens het concert had ik de Balletsuite van Shostakovitsch opstaan. Muziek die we pas het volgende seizoen zouden spelen. Mijn medemuzikanten hadden het wel opgemerkt maar als ik dan toch weer op tijd wist in te vallen, waren er geen andere opmerkingen over gemaakt. Toch viel het zelfs de dirigent op, zo vertelde hij achteraf, dat ik wel wazig voor me uit zat te staren.

Er werd kennelijk bij de crisisdienst gezocht naar een plek waar ik vrijwillig en veilig kon worden opgenomen en dat werd gelukkig voor mij weer Zuiderpoort. Die bewuste ochtend heb ik zeker 10 mensen een proces aangedaan maar verder dan dat gingen mijn bedreigingen niet. Ook later, toen ik weer de juiste medicatie kreeg, herhaalde het proces aandoen zich niet. Waarom ik iedereen een proces aandeed? Het zal altijd wel een vraag blijven.

Rolf Th.J. van der Geest (ervaringsdeskundige)

© Copyright Cliënten Belangen Blad oktober 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *